zondag 13 februari 2011

In-, -op, uit- en afstellen

[Ik] Ik moet aan de slag. Ik ga creatief schrijven.

[Duivels stemmetje] Wacht, niet zo snel! Volgens mij moet je nog een wasje gaan doen!

[Ik] Inderdaad! Ik ga even de was er in stoppen en dan ga ik creatief schrijven.

[Duivels stemmetje] Goed gedaan jongen. Wat is de badkamer trouwens smerig hè?

[Ik] Ja inderdaad, die moet ook eens een keer schoongemaakt worden.

[Duivels stemmetje] Nu heb je tijd, waarom ga je niet nu even schoonmaken!

[Ik] Ik moet creatief gaan schrijven hoor.

[Duivels stemmetje] Ja dat weet ik, maar dat kan over een kwartiertje ook nog wel hoor.

[Ik] Daar heb je gelijk in! Ik ga de badkamer schoonmaken en dan aan de slag.

[Duivels stemmetje] Kijk, dat is mijn jongen!

[SCHOONMAKEN]

[Ik] Zo, dat is klaar! Ik ga creatief schrijven.

[Duivels stemmetje] Goed gewerkt! Je hebt een bakje koffie met een sigaret wel verdient!

[Ik] Eigenlijk wel hè, even vijf minuten koffie drinken en dan ga ik creatief schrijven.

[KOFFIE DRINKEN]

[Ik] Hè he, ik ga maar beginnen!

[Duivels stemmetje] Zou jij Ingeborg niet bellen deze week? Volgens mij ga je dat vergeten.

[Ik] Klopt. Ik bel haar straks.

[Duivels stemmetje] Dat vergeet je.

[Ik] Nee joh, dat onthoud ik wel.

[Duivels stemmetje] Zei je dat gister ook niet? Ga haar nu bellen!

[Ik] Nee.

[Duivels stemmetje] Jawel. Hups, pak die telefoon.

[Ik] Oké, ik bel haar wel even!

[Duivels stemmetje] Misschien kunnen jullie zo wel even chillen!

[Ik] Ik moet aan school werken.

[Duivels stemmetje] Dat kan vanavond toch ook?

[Ik] Eigenlijk wel hè?

[Duivels stemmetje] Ja natuurlijk! Dan doe je dat vanavond gewoon. Ik bedoel, chillen met Ingeborg is leuker!

[Ik] Nou hou, hou nou op! Zo kom ik nooit aan mijn huiswerk toe.

[Duivels stemmetje] PAK. DE TELEFOON. GA. AFSPREKEN.

[INGEBORG BELLEN]

[Duivels stemmetje] Je gaat over een half uur naar de stad?

[Ik] Jeps, dan kan ik nog even creatief schrijven.

[Duivels stemmetje] Moest jij niet het vuilnis buitenzetten?

[Ik] Oh ja!

Herkenbaar? Zo gaat het er bij mij vaker dan me lief is aan toe. Wat moet ik toch tegen dat duivels stemmetje in mijn hoofd doen. Dat eeuwige uitstelgedrag van me. Het heeft me meer dan eens in de problemen gebracht. Om de zoveel tijd ga ik weer met goede moed mezelf veranderen maar ik verval altijd weer in hetzelfde patroon. Uitstellen, uitstellen en afstellen. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Benjamin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten